IV-VI KLASSILE
Telli muuseumikülastusele täienduseks hariv ja vahva programm!
- Programme viime läbi ettetellimisel gruppidele suurusega alates kümnest osalejast
- Programmi hind on ühe osaleja kohta ning sisaldab programmi ja selleks vajalikke materjale, kuid ei sisalda muuseumi külastust
- Muuseumikülastuse hind programmi tellijatele on 4 €/osaleja
- Programme viime läbi ka eraldiseisvana ilma muuseumikülastuseta – tulge kas või mitu korda, iga kord Tootsiga kohtuma ei pea!
Kuidas tuli "Kevade"?
Kestus: 2 h Hind: 2,50 €/ osaleja
Grupi suurus kuni 32 osalejat
Programm süvendab teadmisi eesti kirjandusest ja filmiloost. Räägime Oskar Lutsu raamatu „Kevade“ ja samanimelise filmi valmimisest. Vaatame dokumentaalfilme, kus režissöör, operaator ning osalejad filmi telgitaguseid avavad.

Koolitund teise talve lastele
Kestus: 1 h Hind: 3,50 €/osaleja
Grupi suurus kuni 45 osalejat
Programmis on ühendatud kirjandus, ajalugu, eesti keel, arvutamine ja muusika. Tunnis saab ülevaate kihelkonnakoolimajast ja Oskar Lutsu aegsest koolielust. Osalejad saavad teada, kuidas nimetati 19. sajandil õppeaineid, kuidas hinnati, karistati ja muud põnevat. Tunnis täidetakse töölehte ning igaüks kirjutab endale mälestuseks sule ja tindiga tunnistuse.

Väike Oskar ja raamatud tema ümber
Kestus: 1,5 h Hind: 3 €/ osaleja
Grupi suurus kuni 24 osalejat
Programm annab teadmisi kirjandusest ja ajaloost ning arendab käelist tegevust. Saab teada, milliseid raamatuid luges väike Oskar Luts, millistega puutus kokku täiskasvanuna ning mis mõjutas teda kirjanikuks hakkama. Räägime ka kunstnikest, kes on „Kevadet“ illustreerinud. Iga osaline saab meisterdada endale spiraalköites raamatu.

Õhtuti pärast tunde
Kestus: 1,5 h Hind: 3 €/ osaleja
Grupi suurus kuni 45 osalejat
Programm on saadaval novembrist kuni märtsi lõpuni
Programmis on ühendatud ajalugu, kirjandus ja liikumisõpetus. Räägime kihelkonnakoolimajast, Oskar Lutsu aegsest koolielust ja sellest, mida tegid 19.-20. sajandi vahetuse koolilapsed peale tunde. Jutustame lugusid, mängime vana-aja mänge ja sööme rosinasuppi.

Kiire jooks
Kestus: 1,5 h Hind: 3 €/ osaleja
Programm on saadaval aprillist kuni septembri lõpuni
Programm paneb proovile tähelepanelikkuse, nutikuse, koostööoskuse ja vastupidavuse. Rühmatööna leitakse vastused „Kevade“-teemalisele ristsõnale, mille lahendus juhatab peidetud kaardini. Kaardi järgi liikudes leitakse Palamusel hooned, mis on seotud Teele algkuju Adele Pärtelpojaga. Kui hoonetest on oma telefoniga pilt tehtud, tuleb jalgadele valu anda!

Päev Tootsi-aegset koolielamust
Kestus: 5 h Hind: 17 €/ osaleja
Soovituslikult kuni 30 osalejat
Programm on saadaval juunis
Põnev viietunnine programm toetab nii ajaloo, loodusõpetuse, eesti keele kui liikumisõpetuse tunnis õpitut. Päev annab eheda pildi 19.–20. sajandi vahetuse kooliajast. Et vanasse kooliaega paremini sisse elada, riietutakse tolleaegsetesse kostüümidesse ning nutiseadmed jäetakse oma aega ootama. Tunniplaanis on usuõpetus, ilukiri, lugemine, rehkendamine, kodumaateadus, laulmine ja käeline tegevus. Vahetundides saab mängida ja parvetada ning lõunapausil pakume köstri köögis kehakinnitust. Peale tunde tehakse koos majapidamistöid. Päev lõpeb tunnistuste jagamisega.
Programmile tulles palume kaasa võtta osalejate nimekiri.

Tootsi seikluslik kodutee
Kestus: kuni 1,5 tundi
Hind: 6 €/kahele osalejale
Programm saadaval aprillist kuni septembri lõpuni
Virtuaalsust ja tegelikkust ühendav mäng, mis paneb proovile nutikuse, tähelepanu ja kannatlikkuse. Muuseumi poolt saadud telefonidega käiakse Palamuse erinevates paikades, kohtutakse Oskar Lutsu kuulsaks kirjutatud tegelastega ning lahendatakse ülesandeid.

Koolitund koos Tootsi seiklusliku koduteega
Kestus: kuni 2,5 tundi
Hind: 6 €/osalejale
Programm saadaval aprillist kuni septembri lõpuni
Programmis on ühendatud kirjandus, ajalugu, eesti keel, arvutamine ja muusika. Tunnis saab ülevaate kihelkonnakoolimajast ja Oskar Lutsu aegsest koolielust. Osalejad saavad teada, kuidas nimetati 19. sajandil õppeaineid, kuidas hinnati, karistati ja muud põnevat. Tunnis täidetakse töölehte ning igaüks kirjutab endale mälestuseks sule ja tindiga tunnistuse.
Kuid see pole veel kõik! Kellahelinaga algab virtuaalsust ja tegelikkust ühendav mäng, mis paneb proovile nutikuse, tähelepanu, ja kannatlikkuse. Muuseumi poolt saadud telefonidega käiakse Palamuse erinevates paikades, kohtutakse Oskar Lutsu kuulsaks kirjutatud tegelastega ning lahendatakse ülesandeid.
